گزارش ساترا از عملکرد رسانه‌های صوت و تصویر در بحران کرونا

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و الزامات نهادهای حکومتی مبنی بر کاهش رفت و آمد در سطح شهر، رسانه‌های صوت و تصویر در فضای مجازی مسئولیت اجتماعی خود را در این خصوص به انجام رسانده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ساترا، بر این اساس آپارات به عنوان پلتفرم اشتراک ویدئو، به منظور کاهش اخبار جعلی در خصوص کرونا از دو روش حذف محتوای جعلی و ترویج محتوای صحیح و سالم در این خصوص به تسهیل فضا برای انتشار اخبار صحیح کمک کرده است. تعداد قابل توجهی از محتوای جعلی با پایش ماشینی و گزارش‌های مردمی حذف شده است. همچنین آپارات، کانال ستاد اطلاع‌رسانی کرونا را در اخبار داغ خود قرار داده تا منبع مطمئنی برای کاربران باشد.از سوی دیگر آپارات بیش ۱۰۰ کانال مدرسه و موسسه آموزشی را میزبانی کرده و در مجموع حدود ۸ میلیون دقیقه نمایش موفق محتوای آموزنده با هشتگ کرونا را به نمایش درآورده است.

روبیکا نیز در زمان تعطیلی مدارس و موسسات آموزشی، با ۶۰ میلیون دقیقه نمایش موفق محتوای آموزشی تاکنون در این زمینه رکورددار بوده است. این رسانه با میزبانی از محتوای ۱۰۹ هزار معلم، ۵۵ هزار مدیر و ۹۵۰ هزار دانش آموز نقش مهمی در آموزش های از راه دور در زمان بحران کرونا داشته است.

نماوا با شروع تعطیلی‌ها، سه روز خدمات خود را برای همه مشترکین رایگان کرده است. به علاوه تمامی محتواهای کودکان و انیمیشن‌ها در این رسانه تا زمان ادامه بحران بیماری کرونا رایگان شده است. این تسهیلات منجر به افزایش ۲۰ درصدی بازدیدهای روزانه در این رسانه شده که نشان از استقبال مردم از این اقدامات دارد.

کافه بازار نیز در این فضا دست به کار شده و با اعطای تسهیلات به کاربران، بیش از ۳.۵ میلیون دقیقه محتوا مرتبط با کرونا را برای کاربران به نمایش گذاشته است. از سوی دیگر با ترجمه و دوبله محتواهای آموزشی سازمان بهداشت جهانی و ویدئوهای نهادهای متولی در بحث پیشگیری از شیوع کرونا در حال ایفای نقش برای کاهش خطرات کروناست.