مطالبه ساترا از روبیکا در پی تخلفات محتوایی


در پی وصول گزارش‌های نظارتی ساترا و همچنین دغدغه‌های کاربران و نهادهای دولتی و عمومی پیرامون محتواهای منتشر شده در سرویس «روبینیو»ی روبیکا، ساترا طی نامه‌ای خواستار توضیحات مدیران این رسانه درخصوص علت انتشار محتواهای متخلفانه و‌همچنین بیان سیاست آتی آن پلتفرم جهت بهبود فرآیند تولید و انتشار شد.
متن زیر بیانیه «روبیکا» در پاسخ به مکاتبه فوق می‌باشد که جهت اطلاع عموم کاربران منتشر شده است.

بسمه تعالی
تولد یک پلتفرم رسانه‌ای بومی که پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران باشد، ایده‌آل و آرزوی همه ما بوده که با تلاش دلسوزانه و بی‌وقفه متخصصان داخلی و همراهی و اعتماد کاربران عزیز و گرانبهای پلتفرم روبیکا و همراهی مسئولان دستگاه‌های مختلف توانستیم این آرزو را محقق سازیم.
در این روزها که مردم کشورمان با ویروس کرونا مواجه شده‌اند ضرورت استقرار در منازل و عدم خروج جز در موارد ضروری اقتضا داشت که با توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، آمادگی خود را برای ایجاد نشاط و پرکردن اوقات فراغت در منزل حفظ کرده و افزایش دهیم.
صفحه تخصصی و رسمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در همان روزهای اول جهت خودارزیابی و مشاوره در روبیکا فعال شد و همچنین در طرح مشترک وزرات آموزش پرورش و شبکه آموزش به عنوان سکند اسکرین نقش ایفا کردیم .
این همه حاصل نمی‌شد مگر با اعتماد کاربران و همراهی مسئولان زحمتکش دستگاه‌های مختلف.
پختگی فرایندها در هر پلتفرم متأثر از جنس فعالیت، نوع تعامل کاربر با سرویس و الزامات حاکم بر هر دسته است که نتیجه آن در بستر زمان شکل گرفته و به نقطه مطلوب می رسد.
با عنایت به مشارکت کاربران در تولید و انتشار محتوا، مسئولیت اجتماعی روبیکا اقتضا دارد همانگونه که پیش از این ابزارهای معین مورد تایید ساترا در سالم سازی محتوا به کار گرفته شده بودند تا با استفاده از ظرفیتهای ماشینی و انسانی برای دستیابی به نقطه مطلوب محتوایی و افزایش کیفیت و توسعه تنوع خدمات ارائه شده در این پلتفرم گامهای عملیاتی برداشته شود
در ادامه مسیر نیز، روبیکا با قبول مسئولیت در قبال توسعه و بروزرسانی، بسته دوم اقدامات خود را آغاز خواهد کرد که دستیابی به موفقیت در آن را نیز نیازمند همراهی مسئولان محترم و فعالان عرصه فرهنگ و رسانه است تا خدماتی لایق مردم شریف ایران ارائه نماییم.