باشگاه سواد رسانه ای

باشگاه سواد رسانه ای متشکل از مجموعه ها و اساتید فعال در حوزه سواد رسانه ای است.
که با هدف گسترش سواد رسانه ای و به منظور ارتقای سطح دانش و مهارت افراد جامعه در تعامل با رسانه هاى صوتى تصویرى شکل گرفت.

اما برای آشنایی بیشتر با این موضوع مهم و فراگیر باید بدانیم که سواد رسانه ای مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود.
افراد، با سواد رسانه ای قادر به کشف پیام‌های پیچیده‌ی موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، اینترنت و سایر رسانه‌های مستقل خواهند شد. آن‌ها هم‌چنین می‌توانند رسانه‌های خود را ایجاد کرده و در شکل‌گیری فرهنگ رسانه‌ای مشارکت فعالانه داشته باشند.

اما چرا باید سواد رسانه ای یاد بگیریم؟

* پیام‌های رسانه‌ای را درک کنیم.
* القائات رسانه ها را تشخیص بدهیم.
* محتوای کذب رسانه‌ای را متوجه شویم.
* وجه مخفی محتوای ارائه شده را پیدا کنیم.
* توانایی خلق محتوای سالم را داشته باشیم.
* محتوای رده های سنی را تشخیص بدهیم.
* تشخیص تفکیک محتواهای سیاسی از سیاستی را داشته باشیم.

در کل آموزش سواد رسانه‌ ای به رشد تفکر انتقادی و مشارکت فعال در فرهنگ رسانه‌ای کمک می‌کند. هدف آن، دادن آزادی بیشتر به افراد برای دسترسی، ارزیابی، تشخیص و تحلیل است که در نهایت به ایجاد رسانه منتج می شود.

اما باشگاه سواد رسانه ای ساترا در نظر دارد با برگزاری دوره های آموزشی، جشنواره و با بهره گیری از تجربه پژوهشگران، این مهم را در سطح کشور گسترش دهد.

خرید رأی

ترفندهای اخبار جعلی

انواع محتوای دروغ

اخبار جعلی

آثار ربات‌های فضای مجازی در انتخابات

تملق و چاپلوسی

هزینه‌های انتخاباتی

دوقطبی‌سازی

مقررات انتخاباتی در کشورهای مختلف

شایعات

تحریف تیتر

مداخلات خارجی در انتخابات

حساب‌های دروغین و هویت‌های غیرواقعی در انتخابات

مسئولیت رسانه‎‌ها در جعل عمیق

نظرسنجی یا نظرسازی

جعل عمیق